6 Şubat 2012 Pazartesi

Yanlış yer,yanlış zaman,yanlış insan

    Yanlış yer,yanlış zaman,yanlış insan.Öyle bir üçgen ki içine sıklıkla hapsoldum,oluyorum.Kader demek istemiyorum.Sonuçta hayatımıza en çok yön veren kendimiziz.Yaşananları sadece "kader" adı altında toplamak,ah bu benim kaderim demek sadece bir kaçış,kör bir kaçış.
    Yanlış yerler elimde olmadan sürüklendiğim ikilemler oldu zaman zaman.Yanlış şehirler demek daha doğru belki.Benim olduğum şehir,benim olmadığım şehir (ler).Ve olduğum şehirde yalnızlıkla ödüllendirdim kendimi.Öyle bir yalnızlık ki en hakedileninden,hani yalnızlığı hak etmek diye bi durum var ya,o durum.Etraftaki onca insana rağmen,yalnızlığımın hükmünü kimseye vermemek,benim özgürlüğüm.İnsan o huzurlu yalnızlığına alışıveriyor,başkası gelince pembe bulutları dağıtacakmış gibi bir korku doluyor ruhuna.Herhangi biri tarafından yalnızlığınıza son verilmesinden bahsediyorum,sevdiğiniz kişi tarafından değil.Öyle olsa eminim sevdiğinizi seçerdiniz.Kim seçmez ki.Ama bir gerçek var,senin sevdiğin seni sevmek zorunda değil,bazen hiç sevmiyor,bazen henüz gelmeden gitmeyi kafasına koyuyor ve en ummadığınız anda da gidiveriyor,hiç gelmemiş,sadece hayatınıza birkaç dakikalığına uğrayıp da geçivermiş gibi.Gitmesiyle bitmiyor.Anılar onunla gitmiyor,kokusu onunla gitmiyor,onu hatırlatan şarkılar da ısrarla sizinle kalıyor.
     Gelelim yanlış zamana..İşte ona bir şey yapamıyor insan.Ne giden zaman geri geliyor,ne de yaşanacak zamana tamam ben şu şekilde yaşayacağım denemiyor.
     Yanlış insan var bir de.Kimse sormuyor her şey bu denli yanlış mı diye.Kendi hatalarımızı görmemek için kişilere de yanlış demiyor muyuz çoğu zaman?kime göre yanlış,hangi yargılara göre yanlış?Cevap yok.Sadece yanlış.Peki biz doğru insan olmaya ne kadar çaba gösteriyoruz?Ben gösteriyorum.Aslında zaten nasılsam öyleyim.Kimse kimseyi değiştirmemeli.Sevdiğimiz insanları değiştirme hakkımız yok.Ben sadece ufak tefek hatalarımı düzeltmeye çalışıyorum.Değişmesi gereken çok şey yok.
     Tüm bunları yazmış olmam beni mutlu bir insan yapmıyor.Ne yazık ki her şeyi çözmüş ve ona göre yaşayan birisi değilim.Hala büyük bir başarıyla mutsuzluğu elde edebiliyorum mesela.Ama hala umutluyum.Hayat dediğimiz şey büyük ya da küçük sürprizlerle dolu ve ben var gücümle asılıyorum dileklerime.

4 yorum:

  1. Şu klip alkolden soğutuyor insanı ama müzik dinlendirici..

    YanıtlaSil
  2. massive attack iyidir,güzeldir,candır.

    YanıtlaSil
  3. Başlık Tarkanın 'Kış güneşi' şarkısını hatırlattı bana...
    Güzel yazı.

    YanıtlaSil
  4. ah evet haklısın,fark etmemiştim daha önceden.iyi de olmuş,çok severim o şarkıyı..teşekkür ediyorum yorumun için.

    YanıtlaSil